Khamis, 19 Februari 2009

DuNgU Yang Tiada UbAtNya

Ada yang menganggap senario PR di Perak macam rancangan Raja Lawak.. ada yang derhaka kepada Sultan, malahan tak kurang fitnah dan tipu muslihat oleh PR demi satu hasrat untuk terus berkuasa..

Sekarang kecoh pula si speaker yang kurang cerdik serta cetek ilmu tipu muslihatnya cuba mengatasi kuasa sultan.. bak kata pepatah kalau akal setahap dengan lembu jangan kancil hendak ditipu.. Pelbagai usaha dirancang semata-mata untuk menggulingkan kerajaan Umno Bn..betullah kalau si speaker ni masuk rancangan Raja Lawak sudah pasti menjadi Raja Lawak Bodoh...

Dikala kerajaan BN sibuk untuk memulihkan Malaysia kesan dari krisis ekonomi melanda dunia pihak PR pula tak habis-habis mengwujudkan situasi ketidaktentuan politik.. Mereka langsung tidak memikirkan kesan yang akan dihadapi rakyat mahean, yang penting tembolok mereka saja perlu di isi.. Adilkah semua ini untuk rakyat jelata?

Lebih kurang 80 ribu pekerja telah diberhentikan kerja di seluruh Malaysia, ditambah dengan kekacauan yang ditimbulkan oleh PR tidak mustahil ramai pelabur akan menutup operasi mereka di negar kita kerana ketidak stabilan politik yang PR wujudkan..Tidakkah ini satu tindakkan yang langsung tidak memikirkan nasib rakyat..Penyokong-penyokong tegar PR pula tidak boleh menerima kenyataan bahawa pemimpin mereka adalah kalangan manusia tidak berguna belaka..

Memang ada kalangan pemimpin BN pun tidak melakukan tanggungjawab dengan sempurna kerana tiada yang sempurna di dunia ini melainkan Allah s.w.t dan para pemimpin BN lebih banyak yang baik dari yang buruk dan ianya tidaklah seteruk pemimpin-pemimpin PR yang langsung tidak berguna, yang hanya gila kuasa dan penuh dengan ciri-ciri munafik seperti kata salah seorang ahli parlimen bebas dari Kelantan..

Bukalah minda lihatlah dengan mata hati dan jiwa.....

11 ulasan:

Malaysian-2Day berkata...

Fanatik PR susah nak di ubah, mereka seperti dah di rasuk! menurut segala katapemimpin mereka tanpa usul periksa. Suruh tido atas jalan, tidoooooooooooooooo! suruh pijak gambar najib, pijakkkkkkkkkkkkkkkkkkk, suruh maki mufti perak, makiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, ini sikap mereka yang saya amat rasa pelik!

TokMudim berkata...

Pariah punya Tuan Speaker...hang ingat dewan tu bapak hang punya.

Raja Segala Kulup Najib dah plan baguih ...hang kacau daun..puuih

Tak pa timbalan speaker setia menunggu, sat lagi hang hilang ngikut jejak Bala.

Kesian MB Zombie and the gengs nak buat kerja pun susah

Kulup Sape Dungu

Dag sunat?

Sedingin Salju berkata...

ya encik, depa memang penting diri saja. orang lain, depa apa peduli?

TokMudim berkata...

Tindakan YB Tuan Speaker Siva mengantung kehadiran MB Zambri dan exco selama 12 -18 bulan adalah tindakan melampau dan mengandungi unsur-unsur jahat untuk menjatuhkan MB Dr Zambri. Saranan Dato Seri Najib sebagai Ketua Penghubungan Perak supaya laporan polis dibuat adalah tindakan yang sepatutnya dan disusuli dengan tindakan mahkamah.

Adalah maklum proses mahkamah akan memakan masa dimana rakyat telah mual dengan kemelut politik Perak, diharap MB Zambri dengan bijak-sana mengambil tindakan sewajarnya. MB Zambri perlu belajar dari sejarah.

Untuk melucut jawatan Tuan Speaker, MB Zambri perlu berpakat dengan Pak Lah untuk mengadap kembali Sultan Perak supaya peristiwa yang sama iaitu rampasan kuasa terhadap MB Nizar berulang kembali. Walaupun Sultan tidak mempunyai kuasa memecat MB atau Tuan Speaker, dengan kebijaksanaan MB Zambri dapat menyakin Sultan Perak agar mengeluarkan perintah Tuan Speaker meletakkan jawatan atau jawatan tersebut diisytihar kosong. Bawa sekali 28 adun BN + 3 adun bebas supaya lebih menyakin Sultan. Untuk mengelak dtuduh derhaka, Tuan Speaker terpaksa patuh.

Jika MB Zambri masih tidak mampu , langkah yang lebih drastic perlu diambil.

Hubungi pakar-pakar yang menghilang Mr Bala SB, mereka sedia membantu . Jika C4 perlu digunakan ,cari kambng-kambing hitam yang sanggup disembelih buat korban.

Jika gagal juga langkah Harakiri terpaksa diambil iaitu bubar dun walau pun fobia dengan istilah ini, MB Zambri perlu dikorbankan demi kesejahteraan Rakyat Perak.

semut berkata...

Sabarlah TokMudim,perlukah bunuh orang hanya untuk berkuasa.. penulis rasa politik negara kita belumlah sampai tahap bunuh membunuh.. Janganlah kita menyeru kepada kejahatan..

Walaupun ada dikalangan pemimpin tertinggi dalam PR sanggup menerima dosa yang lebih dasyat dari membunuh dengan menabur FITNAH tetapi mereka pun rasanya belum sanggup....

Usahlah biar emosi mengusai jiwa...takut tokmudim tersilap potong k... Terlajak cakap boleh dimaafkan, terlajak perbuatan ada yang cacat..

tak gitu tok mudim..

TokMudim berkata...

Terima Kaseh Semut sudi baca komen Tok.

Perak Hura hara. Tu yang Tok bagi idea nak selamatkan Perak.

Semut bagi le idea macamana nak selamatkan Perak jangan asyik ngembang aje.

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) berkata...

benar sekali dek... teruja abe bila baca blog kau ni. teruskan memblog dan membalak...jangan melalak dan bantai mat balak kat belakang dia dah lah....

kenapa speaker selangor tak kenakan disisplin pada si eli dan mb khalid...heran juga sebab speaker perak berkuasa penuh... dalam dan luar dewan termasuk kuasa istana! semua speaker ni kuasa besar lah dia... mau ke nik aziz minta speaker kelantan kenakan displin kat yb wan ismail sebab bekas bini mok alafnya tuntut nafkah di mahkamah kpd 2 anak hasil kerja wan mail tu... umno kelantan langsung tak goyang apa2 ke... baik dan selesanya pas kelantan buat suka hati dia saja... kes yb brahim ali... apamacam?

Sedingin Salju berkata...

Oh lagu tukah?

semut berkata...

Terima kasih Tok Mudim kerana sudi melayari blog sya yang tidak seberapa ini..
Tok mudim tak perasan atau buat2 tak perasan..

PR terima saja kenyataan mereka sudah tidak berkuasa di Perak dan takdir telah menentukan mereka begitu, mungkin sifat rendah diri tiada dalam kaum PR nie..sebab tu jadi begini.. kesian kpd rakyat yang tak berdosa gara-gara politik yang gila kuasa..

Lihatlah dengan Mata Hati dan Jiwa baru bertemu apa yang tersiratnya..
Tidak lupa pada OTAI dan rakan BPN yang sudi menjengah blog ini TQ...

Sedingin Salju berkata...

Tak apalah encik. Sama-samalah kita berjuang untuk menyedarkan mereka.

SatriaMuda berkata...

sama-sama la kita ingatkan orang lain bahawa yang derhaka pada sultan adalah org UMNO (pada tahun 1974) dalam kes melantik Ghazali Jawi jadi MB Perak...
takkan takut nak cerita bab ni.