Rabu, 8 Julai 2009

Manoharan si Kaduk Naik Junjung "Nak Status Bumiputera"

Manoharan tuntut bukan melayu diberi status bumiputera
08/07/2009 1:32pm

SHAH ALAM 8 Julai - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Alam Shah, M. Manoharan menuntut kerajaan supaya memberikan taraf bumiputera kepada bukan Melayu di negara ini.

Tuntutan itu dibuat kerana beliau mendakwa kaum bukan Melayu seolah-olah diasingkan sebagai warga negara termasuk hak-hak mereka dalam perkara tertentu.
Malah, tuntutan itu katanya akan merealisasikan konsep '1Malaysia' yang dibawa oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Saya minta Perdana Menteri memberikan status bumiputera kepada kaum bukan Melayu yang lahir selepas 31 Ogos 1957.
"Dengan memberikan status yang sama seperti orang Melayu, ia dilihat dapat mewujudkan kesamarataan hak dan keadilan di kalangan rakyat di negara ini," katanya ketika selepas sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini hari ini. -

Sumber : Bernama

Komen Penulis...

Yang pertama memang bengong betui la si pariah nih... sesuka hati mak bapak dia ja nak status bumiputera.. Nak cabar jugak tuh Perlembagaan Negara...

Memang bangsa tak sedar diri betui.. Apa lagi geng2 pakatan rakyat berilah sokongan sepenuhnya pada Menatang Pariah nih..

Penulis percaya geng2 PR pasti tidak akan berani menghentam si Pariah mabuk todi nih.. Tak caya jom kita lawat laman2 blog mereka....Dasar pondan belaka geng2 pencacai PR nih..

13 ulasan:

sikucingsiam berkata...

salam...
sememangnya hindus-hindus nih tak buleh nak dibela!!

jom kita pakat pakat cabar kerajaan tarik balik kontrak sosial tu!!

halau semua hindus balik ke india!

Tanpa Nama berkata...

Kalau tak percaya jom masuk yahoo group perisik rakyat..akan banyak komen daripada melayu penyokong pas dan pkr akan isu sikeling ni

Tanpa Nama berkata...

bangsat punya paria....ni bukan mabuk todi lg dah, mabuk air kencing lembu diorang nih...

Tanpa Nama berkata...

Aku Setuju supaya di beri status BUMIPUTERA NEGARA INDIA" dan hantar balik ke negara keling tu!

Mata Hati Jiwa berkata...

Ayuh saudara-saudara seagama dan sebangsa dengan ku.. Jangan sesekali kita tunduk dengan tututan pelampau2 sebegini..

Bersatulah kita menentang pelampau2 yang sebegini agar Malaysia terus aman dan damai selamanya..

Anwar kata Malaysia ini Cina punya..Malaysia India punya.. tu sebab dia orang dah besar semua kepala...

Jangan biarkan pengkianat bangsa ini terus bermahajarela..

Tanpa Nama berkata...

tahniah saudara pejuang tulin dan saya amat bangga dengan penulisan saudara ..
mari kita bersama membetul minda org2 pAS ini yg sudah parah dalam blog2 mereka...yg terbaik untuk kita mulakan dgn blog perisik rakyat..walaupun mereka maki semaki makinya saya tetap membela UMNO secara bijaksana

Tanpa Nama berkata...

mata hati jiwa aku rasa kau ni lupa ker bekas pm yg kau puja sebelum tun dollah ialah mamak dari karrala india.. tu pun patut hantar balik,,, lagi satu najib mongolia tu patut balik turki.. sebab bansa moyang dia org turki..

TokMudim berkata...

Manoharan & UMNO....2X5......satu juang hindu satu lagi juang Melayu....

Bodoh Punya Melayu

Mata Hati Jiwa berkata...

Lihatlah saudara sekalian.. ada diantara kita sentiasa lupa bahawasanya kita perlu mewarisi keamanan dan keharmonian yg kita nikmati pada hari ini kepada anak cucu cicit kita..

manusia yang mengecapi kemerdekaan tanpa merasa perit jerihnya tentu alpa dengan apa yg dimilikinya sekarang..

Ayuh semua kita sedarkan mereka yg alpa dengan sejarah kemerdekaan kita...

ikan emas berkata...

Salam, baru jer singgah kat sini.

Dek nak ambik hati kekawan yg gelap sikit ni jgn sampai kita gadai maruah bangsa dan ketuanan Meayu.

..Sesal kenapa tak biarkan mereka jd penghuni Kemunting aje.Adakah Najib silap catur?

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) berkata...

itulah sebab anuar beri muka dan ada kata negeri ni bukan melayu punya....

semua ni kerana dasar ketuanan rakyat anuar yg hancurkan impian kita sebagai ketuanan melayu sejak 600 tahun lagi

Merisik Khabar berkata...

hahahahaha

Kajian Al-Quran berkata...

Salam,

Umat Islam sekarang sudah lemah, tapi kita ada kitab mukjizat Al-Quran yg boleh membawa berita gembira kpd seluruh umat Islam

Penemuan2 terbaru dari Al-Quran ... Al-Quran MAHA Hebat ..

http://kajian-quran.blogspot.com/

Marilah kita sama-sama mengkaji Al-Quran dan menjana ilmu-ilmu yg maha hebat.

Jazakallah Kathiran

Khalid Yong