Rabu, 25 Mac 2009

GELORA MINDA

Gelora politik bagaikan tiada apa yang mampu menghalanginya kini, di mana sahaja kedengaran dan dapat dilihat kelibat2 omongan politik..

Pemilihan UMNO yang sedang berjalan di PWTC bagaikan penentu titik tolak perubahan pada penyatuan Melayu dan rakyat Malaysia keseluruhannya...

Para cendiakiawan negara menganggap inilah masa terbaik untuk perwakilan membersihkan pemimpin2 UMNO yang "sakit" dengan gejala rasuah yang membelenggu parti ini sekian lama..@ perwakilan sendiri akan meneruskan delegasi sistem makan suap ini????

Pihak pembangkang pula tidak habis dengan retorik-retorik politik yang kian dilihat memakan diri.. Setiap bait-bait kata tidak lekang dengan tomahan semata-mata..

Haruskah kita membiarkan gelora ini megumpan taufan melanda tanah air yang tercinta??? Masa depan anak cucu kita dimasa depan bergantung pada kewarasan setiap akal yang ada pada masa kini....

Jika nenek moyang kita dulu mampu menyediakan negara yang aman seperti yang sedia ada mengapa tidak kita juga mewariskan negara ini pada generasi akan datang dengan lebih sempurna????

Fikirlah dengan Mata Hati dan Jiwa yang tenang demi kebaikkan semua.....

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mata Hati Jiwa said...

Maaf la yer golongan pengecut dan bacul cam ko rasanya tak layak lagi nak berblog... baik ko pi menuntut dulu kat si anwar... oppssss! lupa anwar pun pengecut dan bacul macam ko gak...
wawawawawawwawawawawawawawwawawawawa

March 24, 2009 4:10 PM
--------------------------------

Ngko saja yang layak berblog. Hoi!.. pancacai UMNO. Umur ngko masih muda, belajar dulu. Habiskan hutang MARA atau PTPTN baru masuk politik.

Mata Hati Jiwa berkata...

Penulis tidak pernah berhutang dengan mana2 pihak baik MARA mahu pun PTPTN tapi tak bermakna penulis tidak berilmu seperti saudara parpu kunyit dan seangkatan dengannya..

(PENCACAI)...membawa erti orang suruhan yang penuh dengan kesetiaan tanpa mengharap balasan..

penulis BUKAN PANCACAI UMNO TETAPI PENCACAI KEPADA BANGSA MELAYU YANG INGIN BERSATU SERTA PENCACAI PADA YANG MAHA ESA...

TokMudim berkata...

Terima kasih.


Uji Minda anda : Dimanakah maksud ayat dibawah ni biasa disebut-sebut??

Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku, perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku.